Usein kysytyt kysymykset

Mitä tietoja tarvitsen varausvaiheessa?

Varausvaiheessa tarvitsemme varaajan osoitteen, matkalla mukana olevan puhelinnumeron ja sähköpostiosoitteen, johon vahvistus varauksesta lähetetään. Lisäksi tarvitsemme kunkin matkustajan nimen ja syntymäajan sekä kansalaisuuden.

Jos varaan monta hyttiä/huonetta, saammeko ne automaattisesti vierekkäin

Toiveet vierekkäisistä hyteistä/huoneista tulee ilmoittaa meille erikseen esimerkiksi sähköpostilla. Yhteystiedot saat tästä. Välitämme toiveen aina laivayhtiölle tai majoituspaikkaan, mutta emme voi taata niiden toteutumista. Mikäli hytit ovat eri hyttiluokkaa tai hyttityyppiä, niiden vierekkäin saaminen on käytännössä mahdotonta. Eri laivayhtiöiden välillä on eroja hyttien vierekkäin sijoittamisen suhteen.

 

Mihin merkitsen lisätiedot ja varausta koskevat erikoistoiveet?

Online varauksissa mahdolliset lisätiedot ja erikoistoiveet on ilmoitettava meille erikseen. Yhteystiedot saat tästä.

Voiko ateriat varata Internetistä ja mitkä ovat ateriahinnat?

Internetistä varattavat ateriat ovat matkakohtaisia. Varaamon kohdassa ”3/4 Syötä henkilötiedot ja varaa lisäpalvelut” löytyy valitsemallesi matkalle ennakkoon varattavat palvelut, mm ateriat. Ateriahinnat ovat etukäteen ostettuna edullisempia. Halutessasi varata ruokailun tiettyyn kattaukseen, ota yhteyttä myyntipalveluumme.

Kattausvaraus tulisi tehdä mahdollisimman pian varauksen teon jälkeen. Paikkatilanne tarkistetaan aina erikseen. Yhteystiedot löydät tästä. Huomioithan, että osalla laivoista kattausvaraus on pakollinen ja tästä syystä lisäpalvelut kohdassa ei näy varattavana aterioita lainkaan. Aterioiden hinnat löytyvät jokaisen matkakortin lisäpalvelut – välilehdeltä

 

Voiko bussikuljetukset varata Internetistä? Miltä pysäkiltä pääsen kyytiin? Milloin kuljetuksia on?

Matkakohtaiset kuljetuksemme näet kun valitset etusivulla ”bussikuljetus” vaihtoehdon. Kun valitsen kartasta haluamasi lähtöpaikan ja sen jälkeen avautuvasta listasta tarkemman pysäkin, kalenteriin päivittyy matkapäivät, jolloin kyseiseltä paikkakunnalta on kuljetuksemme. Mikäli et halua kuljetusta, valitse lähtöpaikaksi ”satama” tai ”lentokenttä.” HUOM! Varaamossa kohdassa 1/4 valitessasi matkan lähdön, ”tähän mennessä valittu”- kenttään päivittyy tieto, mikäli paluukuljetus matkalta ei ole mahdollinen.

 

Mistä tiedän mihin kellonaikaan varaamani bussi lähtee?

Löydät bussin lähtöajan saamasi sähköpostin varauserittely-liitteestä.

 

Voinko varata eri lähtöpysäkkejä varaukselleni?

Online varaamostamme ei voi varata eri pysäkkejä saman varauksen matkustajille. Suosittelemme, että teet varauksen, ja laitat meille tiedon matkustajakohtaisista lähtöpaikkojen muutostoiveista. Tarkistamme saatavuuden ja palaamme sinulle sähköpostitse. Yhteystiedot saat tästä.

 

Mistä tiedän, että varaus onnistui?

Varaus muodostuu, kun verkkomaksun suorittamisen jälkeen palataan takaisin Matkapoikien sivuille. Palautuminen tapahtuu automaattisesti, joten odota kärsivällisesti.

Onnistuneen varauksen jälkeen saat ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen varausvahvistuksen, jonka liitteenä on loppulasku ja varauserittely. Tarkista, että varauksen tiedot ovat oikein ja lue matkasta kertova kohdekuvaus huolellisesti.

Jos varasit kotimaan liityntäkuljetuksiamme, löydät bussin lähtöajan varauserittely liitteestä.

 

Mistä saan vahvistuksen / matkaliput?

Onnistuneen varauksen jälkeen saat ilmoittamaasi sähköpostiosoitteeseen varausvahvistuksen, jonka liitteenä on loppulasku ja varauserittely. Tarkista, että varauksen tiedot ovat oikein ja lue matkasta kertova kohdekuvaus huolellisesti.

Pääsääntöisesti varausvahvistus toimii matkalippunasi. Mikäli matkalla tarvitaan muita lippuja, tieto niiden toimittamisesta on kohdekuvauksessa. Kohdekuvauksessa kerrotaan myös, mistä saat esimerkiksi laivamatkan maihinnousukortit.

 

Varauksen muutokset / peruutukset

Varausta voi muuttaa vain matkan varannut henkilö. Muutos- ja peruutusehdot löydät vahvistussähköpostin liitteenä olevasta kohdekuvauksesta.

 

Varauksessani on virhe, mitä teen?

Ota yhteyttä välittömästi sähköpostitse osoitteeseen myynti@matkapojat.fi  tai myyntipaveluumme.

 

Mihin otan yhteyttä juuri ennen lähtöä olevissa ongelmatilanteissa?

Ota yhteys myyntipalveluumme. Myyntipalvelumme aukioloajan ulkopuolella, soita kohdekuvauksesta löytyvään Matkapoikien hätäpäivystysnumeroon.

 

Joudunko heti maksamaan jotain?

Matkasta maksetaan varauksen teon yhteydessä joko ennakkomaksu tai koko matkan hinta matkakohteen maksuehdoista ja lähtöpäivästä riippuen. Kohdekohtaiset maksuehdot löytyvät matkakortin matkan tiedot – välilehdeltä.

 

Miten voin maksaa matkani?

Voit maksaa varauksesi Suomen Verkkomaksujen kautta verkkopankistasi tai luottokortilla (Visa, Mastercard, Eurocard)

 

En saanut vahvistusta vaikka maksu on mennyt tililtäni, mitä teen?

Tähän voi olla useita syitä;

  • Antamassasi sähköpostiosoitteessa voi olla kirjoitusvirhe, jonka vuoksi vahvistusta ei voitu lähettää.
  • Sähköpostilaatikkosi on täynnä.
  • pankkiyhteys katkesi liian aikaisin, eli ohjelma ei palannut Matkapoikien sivustolle

Kaikissa tapauksissa voit ottaa yhteyttä meihin. Yhteystiedot löydät tästä. Matkapojissa jokainen varaus tarkistetaan erikseen. Näemme myös tilanteet, joissa yhteys on katkennut liian aikaisin, ja otamme aina varaajaan yhteyttä.

 

Mitä asiakirjoja tarvitsen matkalleni?

Matkakortin ”Matkan tiedot” välilehdeltä kohdasta ”lisähuomiot” löydät tietoa matkalla tarvittavista asiakirjoista. Myös viranomaisten sivuilta saa tietoa matkustamisesta ja matkustusasiakirjoista.

 

Miten Matkapojat ottaa minuun tarvittaessa yhteyttä?

Olemme varaajaan yhteydessä pääsääntöisesti sähköpostilla. Kiireellisissä asioissa otamme yhteyttä puhelimitse, joko soittamalla tai tekstiviestillä. Ole huolellinen, kun täytät yhteystietojasi ja laita varaukseen sellainen puhelinnumero, joka sinulla on matkalla mukanasi.

 

Cxense Display